FAQs

Bij Kosmeoo Bags zijn we altijd duidelijk over de prijs, de betaling en het verzenden. Deze zelfhulppagina is de snelste manier om hulp te krijgen. Maar we helpen je natuurlijk ook graag telefonisch of via e-mail.

Betalen

Uit welke betaalmethoden kan ik kiezen?

Bij Kosmeoo Bags kun je betalen via iDEAL, Bankoverschrijving, Klarna en met de Kosmeoo Bags Cadeaubon.

Betalen met iDEAL

Wanneer je kiest voor betalen met iDeal word je tijdens het betalingsproces omgeleid naar de betaalomgeving van je bank. Je kunt alleen betalen via iDEAL indien je gebruikmaakt van internetbankieren.

Nadat je betaald hebt in de betaalomgeving van je bank, word je teruggeleid naar de website van Kosmeoo Bags. Hier wordt het bestelproces afgerond.

Betalen met Klarna

Wanneer je jouw bestelling niet direct wilt betalen, kun je gebruikmaken van Klarna. Via Klarna kun je jouw bestelling achteraf betalen, binnen 14 dagen. Tijdens het betalingsproces word je omgeleid naar de betaalomgeving van Klarna. Kun je niet binnen 14 dagen betalen, dan kun je de betaaltermijn gratis eenmalig 10 dagen opschuiven.

Betalen via Bankoverschrijving

Bij betalen via bankoverschrijving kies je ervoor om na het plaatsen van jouw bestelling zelf een bankoverschrijving te doen, onder vermelding van jouw bestelnummer. De bestelling wordt pas verzonden nadat het verschuldigde bedrag is ontvangen door Kosmeoo Bags.

Betalen met de Kosmeoo Bags Kadobon

Onze kadobon is er vanaf € 20. Je kunt de kadobon bij jou thuis laten bezorgen of bij de ontvanger. Wil je meer dan € 20 cadeau geven? Voeg de kadobon dan meerdere keren toe aan jouw winkelwagen. Het is dus mogelijk om voor € 20, € 40, € 60, € 80, € 100 etcetera een kadobon te bestellen.

De kadobon is onbeperkt geldig, in delen te besteden* en alleen geldig in de webshop van Kosmeoo Bags.

*Let op: een kadobon ter waarde van € 20 moet in één keer besteed worden. Indien gekozen wordt voor € 40, € 60, € 80, € 100 etcetera, dan is de kadobon in delen van € 20 te besteden.

Bestelnummer niet gemeld bij betalen via Bankoverschrijving

Oeps! Vergeten om jouw bestelnummer te melden bij de bankoverschrijving? Geen probleem. Neem telefonisch of per e-mail contact op met onze support en we maken jouw betaling compleet.

Bankgegevens van Kosmeoo Bags

De bankgegevens van Kosmeoo Bags zijn als volgt:

IBAN: NL80KNAB0259406341
BIC: KNABNL2H
Rekeningnummer: 259406341
Bank: KNAB

Verzending & Levering

Wat is de levertijd?

We doen ons uiterste best om je bestelling zo snel mogelijk te bezorgen, maar in ieder geval binnen 5 werkdagen. Als jouw product niet op voorraad is, kan het wat langer duren. Of je product op voorraad is, kun je zien op onze productpagina. Indien we onze standaardlevertijd niet halen, brengen we jou daar zo snel mogelijk van op de hoogte.

Kan mijn bestelling bezorgd worden op een afhaalpunt?

Ja, dat kan. Tijdens het bestelproces kun je ervoor kiezen om jouw bestelling af te halen, te verzenden naar een door jou gekozen adres of te verzenden naar een PostNL afhaalpunt.

Wat gebeurt er met mijn bestelling als ik niet thuis ben?

Indien je niet thuis bent om jouw bestelling aan te nemen, wordt jouw bestelling bij de buren afgeleverd. De bezorger doet dan een briefje in jouw brievenbus met daarop het huisnummer van de buren waar jij jouw bestelling kunt ophalen.

Hoe kan ik mijn bestelling volgen?

Via onze Volg mijn bestelling pagina kun je jouw bestelling volgen.

Door welke pakketdienst wordt mijn bestelling bezorgd?

We laten onze bestellingen altijd leveren door PostNL. De levering vindt plaats op een door jou gekozen adres of bij een PostNL afhaalpunt.

Hoeveel betaal ik per verzending?

De prijzen in de webshop zijn exclusief verzendkosten. Per bestelling betaal je € 2,99 verzendkosten, ongeacht het aantal artikelen. Indien je alleen mondkapjes bestelt, betaal je slechts € 1,99 verzendkosten. Combineer je de mondkapjes met andere artikelen, dan betaal je de standaard verzendkosten van € 2,99.

Ik heb een ander artikel ontvangen dan ik heb besteld

Uiteraard proberen we dit te voorkomen, maar mocht dit toch gebeuren, neem dan telefonisch of per e-mail contact op met onze support. Je ontvangt dan van ons een retourlabel, zodat je het artikel kosteloos kunt retourneren. Wij versturen dan zo spoedig mogelijk jouw bestelde artikel.

Mijn ontvangen artikel is beschadigd of defect

We checken al onze artikelen altijd grondig en verpakken jouw bestelling met veel zorg. Toch kan het gebeuren dat een artikel beschadigd of defect bij jou aankomt. Neem dan telefonisch of per e-mail contact op met onze support. We sturen je dan per e-mail een retourlabel toe, zodat je het beschadigde of defecte artikel kosteloos kunt retourneren. Daarnaast zorgen we er natuurlijk voor dat jij zo snel mogelijk een nieuw artikel van ons ontvangt.

Ik mis een artikel in mijn bestelling

Heb je meerdere artikelen besteld, maar mis je een artikel? Neem dan telefonisch of per e-mail contact op met onze support. Dan zorgen we ervoor dat je het ontbrekende artikel zo spoedig mogelijk van ons ontvangt.

Ik heb een extra artikel ontvangen dat ik niet heb besteld

Mocht je een artikel ontvangen dat je niet hebt besteld, dan kun je telefonisch of per e-mail contact opnemen met onze support. Wij zorgen ervoor dat je per e-mail een retourlabel ontvangt, zodat je het extra artikel gratis kunt retourneren.

Retourneren & Terugbetaling

Hoe stuur ik een artikel retour?

Wanneer je jouw artikel wilt retourneren, stuur je eerst een e-mail naar onze support. In deze e-mail geef je aan dat je jouw artikel wilt retourneren en om welk bestelnummer het gaat. Vervolgens ontvang je van ons een retourlabel.

Het retourlabel plak je op het te retourneren pakket. Zorg ervoor dat je het herroepingsformulier compleet hebt ingevuld en in het retourpakket hebt gestopt. En wees er zeker van dat je het pakket goed hebt afgesloten en stevig hebt dichtgeplakt.

De kosten voor het retourneren zijn in dit geval voor de klant. Je kunt het retourpakketje inleveren bij een PostNL afhaalpunt.

Hoe vraag ik een retourlabel aan?

Wanneer je een artikel wilt retourneren heb je een retourlabel nodig. Deze ontvang je van ons nadat je per e-mail hebt aangegeven dat je jouw artikel wilt retourneren.

Mag ik artikelen uit verschillende bestellingen in één doos retourneren?

Ja, dat mag. Let er wel op dat je de bijbehorende herroepingsformulieren compleet hebt ingevuld.

Binnen hoeveel dagen krijg ik mijn geld terug?

Indien je jouw bestelling hebt geretourneerd, krijg jij je geld terug binnen 14 dagen.

De kosten voor het retourneren zijn voor de klant, tenzij het artikel beschadigd, defect of verkeerd geleverd is. Deze retourkosten worden verrekend met het terug te ontvangen bedrag.

Hoe volg ik mijn retourzending?

Wanneer je jouw retourzending hebt afgeleverd bij een PostNL afhaalpunt ontvang je een track & trace code. Via de track & trace code kun je volgen of jouw retourzending goed is aangekomen bij ons.

Mag ik een mondkapje retourneren?

Bij Kosmeoo Bags beschouwen we mondkapjes als een hygiëneproduct dat niet geretourneerd kan worden. Ook niet als het mondkapje ongedragen is.

Op deze manier kunnen we onze klanten garanderen dat onze mondkapjes ongebruikt zijn.

Garantie & Klachten

Hoe lang heb ik recht op garantie?

Wettelijk gezien ben je verplicht om een gebrek aan een artikel uiterlijk binnen twee maanden na constatering bij ons te melden. Als het gebrek binnen de garantie valt, dan zorgen wij dat je product kosteloos gerepareerd of vervangen wordt. 

In Nederland spreken we niet van een “wettelijke garantietermijn” van twee jaar, omdat je mag verwachten dat de meeste artikelen langer dan twee jaar meegaan. Daarom heb je ook na twee jaar nog recht op een gratis reparatie of een nieuw product.

Hoe dien ik een klacht in bij Kosmeoo Bags?

We doen ons uiterste best om goede artikelen leveren en uitstekende klantenservice te verlenen, maar mocht je toch een klacht in willen dienen dan kan dat door een e-mail te sturen naar onze support. We nemen dan zo spoedig mogelijk contact met je op.

Mijn Account

Hoe meld ik mij aan voor de blogs van Kosmeoo Bags?

Vind je het leuk om de maandelijkse blog van Kosmeoo Bags te ontvangen in je mailbox? Dan kun jij je e-mailadres achterlaten onderaan onze homepagina.

Hoe meld ik mij af voor de blogs van Kosmeoo Bags?

Heb jij je eerder aangemeld om de maandelijkse blog van Kosmeoo Bags te ontvangen in je mailbox en wil je dit stopzetten? Neem dan contact met ons op. Stuur ons een e-mail en wij zorgen ervoor dat je de blog niet meer ontvangt.

Waarom kan ik niet inloggen?

Heb je problemen met inloggen in jouw account? Neem dan telefonisch of per e-mail contact op met onze support. We proberen je dan zo spoedig mogelijk te helpen.

Hoe kan ik (een deel van) mijn gegevens wijzigen?

Wanneer je inlogt in jouw account, kun je onder “Accountgegevens” jouw gegevens wijzigen. 

Hoe kan ik mijn account verwijderen?

Indien je jouw aangemaakte account wilt verwijderen, vraag je dit aan door een e-mail naar onze support te sturen. Hierin geef je aan dat jouw account verwijderd moet worden. Wij maken het dan voor je in orde en brengen je ervan op de hoogte wanneer het geregeld is.

Zijn mijn gegevens bij Kosmeoo Bags goed beveiligd?

Ja, jouw gegevens zijn bij ons goed beveiligd. Zie voor meer informatie hierover ons privacybeleid.